1.Ruch jest przeciwbólowy!

Nasz mózg produkuje Naturalne środki przeciwbóle:-ENDORFINY🧬-ENKEFALINY🧬-ENDOMORFINY🧬-DYNORFINY🧬Wymienione wyżej substancje są darmowe, bezpieczne, nie uzależniają i często bywają skuteczniejsze niż syntetycze środkiprzeciwbólowe.

2.Działą kojąco i uspakajająco

Atywność fizyczna poprzez bezpośredni wpływ na ośrodkowy układ nerwowy i uwalnianie wcześniej wspomnianych endorfin.wpływa korzystnie na samopoczucie, poprawia nastrój, zwiększa poczucie własnej wartośc.Zaczynamy odczuwać własną skuteczność i sprawstwo oraz kontrolę nad sytuacją.To jest kolejny przykład gdzie tabletki(tym razem uspakajające) możemy zastąpić ruchem.

3.Możesz zapobiegać zamiast leczyć!

Ćwiczenia fizyczne zwiększają wytrzymałość naszego układu mięśniowo-szieletowego.Dzięki temu nasze mięśnie, stawy oraz więzadła są w stanie poradzić sobie z przeciążeniami dnia codziennego, wynikającymi z długotrwałego stresu lub statycznej pozycji w pracy. Zwiększa ilość spalanych kalorii, przez co utrzymuje masę ciała na odpowiednim poziomie 🙂 Poprawia się również działanie naszego najważniejszego mięśnia czyli serca.
Jakie ćwiczenia?
W zasadzie każde .Jedni wybiorą bieganie lub tenis, inni jogę albo siatkówkę. Pamiętajcie aby zacząć spokojnie i bez szaleństw a przede wszystkim aby ćwiczenia były dla Was formą relaxu i przyjemności.Słuchajcie sygnałów ze swojego ciała i dostosujcie się do nich. Nikt nie zna lepiej Waszego organizmu niż Wy sami.

Leave a reply